2014-01-21

SAL

Furcsa ez a január... hó helyett a teraszon kinyílt a sárga rózsa... a többi a lakásban :)
Ma reggel előkerült a fényképezőgép, így mutatom a SAL-ok állapotát is :).
Elsőnek Palkó hagyományőrző SAL 2. lépését mutatom.



A SAL-ok hímzése közben emlékek jöttek elő... megkerestem nagymamám ollóját is .

Valamikor alsó tagozatos koromban nagymamám tanított hímezni. Mintát is drukkoltunk :)
Első alkalomkor a régi madaras falvédőt leterítettünk a konyha asztalra, felé egy fehér anyagot és előkerült az alumínium kanál. Erőteljesen dörzsöltük, körkörösen a mintázat felett a kanalat, amíg a körvonalak meglátszódtak a fehér anyagon. Ezután már csak hímezni kellett - volna, mert a kezdeti lelkesedésem hamar megfogyatkozott :).
Volt, hogy elmentünk egy mintarajzoló nénihez is. Egy nagy ládikából vett ki összetekert papírokat, amiken kis lyukak voltak. Csodálattal néztem, hogyan kerül fel a sima anyagra a minta és nagymamám milyen szépen varázsolja színessé... rég volt...

Visszakanyarodva a SAL-okhoz, a tulipános SAL-lal itt járok :
Előkerült a henger, melyre feltekerve az anyagot nem gyűröm össze. A vonalzó is nagy segítségem a hímzésben. A fonaltartóra még 1 szín felkerült egy sötétebb lila. Egy kicsit közelebbről is mutatom a hímzést:
Legyen vidám a napotok :)! 

24 megjegyzés:

  1. Azt sem tudom, mit dicsérjek először...:)) Mindkét Sal szépen alakul, a tulipános láttán kezdek meginogni, talán mégis be kellene kapcsolódni? Na, majd meglátjuk!
    A mini tulipános tűpárna és a vonalzó:♥♥♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is sokáig gondolkodtam a mérete miatt, de nagyon jó hímezni :) gyere, kíváncsi lennék a színeidre...

      Törlés
  2. Annyira meghatott a régi történet nagymamádról!!!! Köszönöm,hogy olvashattam ! Most még jobban értékelem a hímzéseidet,mert a nagymamádat is látom bennük.
    Milyen jó ötlet ez a régi mintamásolás!!! Még sosem hallottam,csak a lukacsos papírosról.
    Az,hogy szépségesek a hímzéseid, az mindig így van.:)

    VálaszTörlés
  3. "Az,hogy szépségesek a hímzéseid, az mindig így van.:)" Így igaz!!! :o)

    VálaszTörlés
  4. Leki, írj még a nagymamádról!! Jó pillanatai a napnak, mikor ilyet olvashat az ember....
    A munkák gyönyörűek!
    Én már nem is tudom, mióta birkózom a Palkótól vett muffinnal...hat példányban! :))
    Még szerencse, hogy mindig eltoljuk a szülinapot, amire készül! :))
    Szóval én a gyorsaságot is igen becsülöm!

    VálaszTörlés
  5. I'm happy that you think that my ruler and my cylinder are a good idea!!!!!

    Hugs

    VálaszTörlés
  6. az én napom is szép lettt a bejegyzésedtől! A virágaid csodásak, reggel megnézem én is a rózsámat, meg a levenduláimat az erkélyen - ki tudja... A hímzéseid gyönyörűek, a nagyidról meg az enyém is eszembe jutott, hasonló emlékekkel. Még az ollója is igazi kuriózum!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a levendula még nem virágzik, de kis lila harangot láttam már a ládában :)

      Törlés
  7. Gyönyörűek a hímzéseid Rita, mint mindig:).

    Szépséges a történet amit elmeséltél - mennyi emlék, mennyi csodálatos élmény...
    Én is a nagyimmal, később anyukámmal mentem mindig a "kézimunkaboltba" és lestem a sok csodát. Aztán, sok évvel később - a kézimunkaboltosbácsi már rég nem élt - az újonnan mellénk költözött szomszéd srácról kiderült, hogy a kézimunkaboltos bácsi unokája. Szó szót követett, megismerkedtem a szüleivel is és az addig a családtagok által nagy becsben őrizgetett festékeket, nyomómintákat, vásznakat és egyéb raktáron levő szépségeket nekem ajándékozták - mert kinek ha nem hozzáértőnek:))). Sajnos a fa nyomódúcokat egy rokon már hamarabb elvitte, de csodákat kaptam így is és amikor használom, vagy csak nézegetem, simogatom őket... mindig a gyermekkorom jut eszembe. A gyerekkoromnak az a része, amit nagyon szerettem:)

    Mai napig ábrándos vágyakozás fog el az iránt a réges-régi, fapadlós, napsütésbenportólszállós kis boltocska iránt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha lesz egy kis időd, egy fotó erejéig... szívesen megkukkantanám a kincseidet!

      Törlés
  8. Szépen haladsz a hímzéseiddel,nagyon szépek a színei is,a vonalzó segítséged és a henger is változatlanul tetszik!
    A nagymamás emlék tetszik,kétszer kellett elolvasnom az alumínium kanalas megoldást....tehát egy kivarrt kézimunkán bizgeráltátok a kanalat és meglátszódott a másik anyagon a minta?
    Az az olló meg jajjdeszép!:-)
    Meg a virágok is...nálunk is virágzik az orchidea de valahogy télen többet....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hímzés tetejére az anyag és azon körözni a kanállal... hasonlóan, mint, amikor a pénz vagy falevél tetejére papírt rakunk és zsírkrétával satíruzunk.

      Törlés
    2. Ja, igen úgy gondoltam:-)

      Törlés
  9. Másodszor jöttem elolvasni az emléket... hasonlók bennem is vannak elraktározva... :) Az olló csodás, és minden hímzésed is! A virágoktól is elájultam... szóval erre a bejegyzésedre is megadom a maximális pontot! :)))

    VálaszTörlés
  10. Olyan szívesen csodálom mindig a hímzéseidet. Sajnos én ebben nem vagyok ügyes,így másokra hagyom a hímzett csodák megalkotását. Viszont meghatott engem is az írásod a nagymamádról.
    Nekem is vannak emlékeim,de engem azok a főzéshez kötnek,hiszen tőle és persze édesanyámtól tanultam főzni. Persze azt is imádtam nézni,mikor köt vagy horgol a mama. :)
    Szép emlékek ezek, jó dolgo meslélni róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy olvastalak most, úgy megennék egy nagymamám sütötte krémest...

      Törlés
  11. Nagyon szépen alakulnak a hímzések ♥♥♥

    VálaszTörlés
  12. Micsoda szinek a salokhoz....nagyon tetszenek!:)

    VálaszTörlés